wtorek, 26 lipca 2016

Różany ogród

Jednymi z moich ulubionych kwiatów są róże. Myślę, że jak dla wielu pasjonatów ogrodnictwa to właśnie one są najcenniejsze - pomimo wielu, innych świetnych odmian. W całym swoim życiu miałam kilka razy myśli, by zmniejszyć ilość hortensji, floksów itd, na rzecz właśnie róży. Jednak doszłam do wniosku, że kwitną one dosyć krótko, i później miałabym pustkę w ogrodzie. Dodatkowym plusem róż jest to, że nie przysparzają zbyt wielu problemów, jeśli wymagania zostaną spełnione. Po pierwsze gleba powinna być lekka, stanowisko najlepiej słoneczne, a wskazane jest także co jakiś czas nawożenie, ponieważ lubią one azot i potas.


Teraz przedstawię kolekcję moich róż - oczywiście to nie wszystkie, ponieważ nie każda z nich już zakwitła. Zdjęcia zostały wykonane kilka dni temu.










 

12 komentarzy:

  1. Piękny taki różany ogród :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Róże mają swój urok, więc warto je uprawiać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też uwielbiam róże :)
    Kilka lat temu kupiliśmy z moim Piotrkiem "jakieś tam" niby białe róże do ogrodu jego rodziców i do dziś żałuję, że nie zapisałam odmiany, bo okazały się nie tylko dorodne, ale i długo kwitnące oraz niezwykle słodko pachnące (i bardziej waniliowe niż białe). Róże te są pnące sztywno i pięknie zdobią ogród, zdecydowanie muszę je przesiedlić do swojego nowego ogrodu. Jestem ciekawa co to była/jest za odmiana.

    Pozdrawiam serdecznie i czekam na następne wpisy ;)
    Tatiana z bloga "Smaki na widelcu"

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne róże, też uwielbiam! Ale zapachniało:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne odmiany :) U mnie w ogrodzie też ładnie rosną rosną, bardzo lubię te angielskie. I poluję na różę w kolorze lawendowym, ale już 2 razy sadzonki okazały się innego koloru... :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Twój ogród wygląda niesamowicie :) śliczne zdjęcia a róże uwielbiam sama mam rabatkę różaną połączoną z lawendą

    OdpowiedzUsuń
  7. Urocze miejsce - róże, hortensje, oczko...-uwiebiam. Zapraszam do mnie: https://oddychajwogrodzie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. love your dog, i have 3 shar-pei rescued :)
    Hi dear, i'm new follower on your nice blog, can you follow mine on my blog?
    https://amoriemeraviglie.blogspot.it/

    OdpowiedzUsuń